12 April 2011

::bagi mereka yang ingin mengempiskan perut::

haii semua!!

anda ader masalah perut muncit?
jangan biarkan ianya mengahntui anda!!
sila lah ikut petua dibawah...

wahh...macam pelik jer pulak tetiba jer nak berkongsi petua kat sini...harap² kamu semua janganlah pengsan wahai esarli budak jahat dan ieyza budak comot...aii tau u ols mesti geli² dengan tiba-tiba kan... *iyerkan ajer wahai kawanku sekalian* ;p

sebenarnya bukan aper pun...pagi tadi aku dapat emel from my friend yang berbunyi 
"macam mana yer nak kempiskan perut yang muncit disebabkan angin dalam badan yang terlalu  banyak?"
aku rasa kawan aku neh dah bertanya pada orang yang salah...kahkahkah tapi disebabkan aku seorang kawan yang baik aku pun layan ajer...nak tahu aper jawapan aku? okehh aku jawab la sila kentut banyak² supaya angin tuh keluar dengan laju..apakah?? hoii..sungguh kurang sopan uuuuu...hahaha aku takde lah sekejam itu nak bagi jawapan sedemikian rupa walaupon aku memang akan berperangai begitu juga..tapi disebabkan kawan aku neh siyes bertanya jadi aku berikan la jawapan sebegini...
"dari pengalaman yang telah mendewasakan aku..kena lah rajin buat sit up atau dalam bahasa melayunya kita panggil tekan tubi..memang la menjadi jika rutin itu dilakukan secara teratur..jangan masa tengah bersemangat jer nak buat korang rajin buat hari²..tapi tiada guna juga kalau ianya hanya mampu bertahan seminggu.. *aku la tuh* kena buat berterusan tanpa ada perasaan malas dalam diri tau..itu jer la yang aku bagitau dia"

aku pun dengan baik hati rajin la beramah mesra ngan pokcik gugel..pastuh terjumpa la dengan ini...
sila lah amalkan selalu...hehehe

Petua 1
cara mudah yang biasa dilakukan ialah dengan hanya mengambil beberapa biji limau kasturi dan sedikit kapur makan. perah jus limau kasturi tersebut dan gaul bersama dengan kapur makan tadi. sapukan pada perut anda yang buncit untuk mendapatkan hasil yang memuaskan. InsyaAllah perut anda akan kempis jikan rajin mengamalkannya.

Petua 2
petua yang mudah dan kos yang murah. anda perlu mengambil llimau nippis yang telah dicampurkan dengan teh tanpa gula tiap-tiap hari kemudian diminum. amalkan meminum air ini dan InsyaAllah perut anda yang buncit akan menjadi kempis. perua ini untuk orang yang tiada mengidap sebarang penyakit.

Petua 3
asam jawa dan garam dibancuh dengan segelas air panas. embunkan semalaman. esok paginya minum air tersebut sebelum membasuh muka atau membuang air kecil.

Petua 4
ambil segenggam cekur, tepung beras, asam dan gula merah secukupnya, gula pasir dan garam. semua bahan itu ditumbuk halus, kemudian masukkan air sebanyak setengah gelas. air tersebut ditapis dan diminum. amalkan ia selama 4 hari berturut-turut.
**cekur tuh aper ek...ader saper² tau?? ngee~~

Petua 5
ambil beberapa biji buah delima. kupas kulitnya dan jemur sehingga kering. setelah kering, rebuskan ia dengan sedikit garam. air rebusan kulit buah delima ini hendaklah diminum selalu bagi mengempiskan perut.


ekceli guna losyen mustajab pati halia tuh pun okey jugak kan..kan..kan..ntah lah tak pasti pulak aku akan keberkesanannya...tak pon pakai ajer premium beautiful tuh...hehehe


::Thanks For Reading. Feel Free To Drop Your Comment::

12 kata-kata dari kam0o yang sweet/macho:

IeYzA azmIEy said...

::nicki:: waaaaaa... cam bes jeap petua dia... tp tulah ai malas nk buat semua benda2 tu nk cari limau sapu dgn kapur bagai!

daun cekur tu yg kiter masak dgn budu tu... xpernah makan ke? rasa dia manis2 gitu....

sayer pakai pati halis mustajab tu xmenjadi pong T_T

najihatussolehah said...

wah..banyaknya petua..:)

kaizenshinobi said...

erk? boleh pakai tak nih? aku ada masalah munchet yang series! hahahhaa

nickindajungle said...

eza: xpenah makan pong..aii makan budu xmasak..just letak cili ngan limau nipis jer...baru pure budunyer...hahahaha

saya pong pernah pakai tp x menjadik jugak...T___T

najihah: cilok from internet... ^__^

kaizen: ntah la...tapi limau nipis tuh mmg boleh mengempiskan perut yg moncit..

esarli budak baik said...

hepp "esarli budak baik" bkn budak ja'at.. muahahahaha..
sayerp pong suda muncit.. isk!

nickindajungle said...

esarli: kahkahkah..saya suka pulak nama itu..m0ncit? ader berita gumbirakah?? ngee~~~

esarli budak baik said...

hepp heppp.. miahaha..
bkn muncit yg itew.. muncit spare tyre lor.. kui3

nickindajungle said...

tak mengapalah yunkk kalo muncit yg itu pon...xsabo neh nak dapat anak buah..hehehe

cujen said...

thanks for sharing.

cujen said...

salam singgah dari CUJEN THE LEJEN

PERKARA YANG ANDA TIDAK TAHU TENTANG MAYBANK

IeYzA azmIEy said...

nicki:: sayer pulop dapat budak comot T_T
xpew2 sayer tau anda menjeles dgn kecomelan sayer

esarli budak baik said...

insyaallah dear..
same la kam0 juge.. ^^