12 May 2010

::Curang Itu Hobi???::

Tetiba pulak cik nick terpanggil untuk menulis entri ini…hurmmm tajuk neh cik nick dapat inspirasi dari salah se0rang kawan FB cik nick…tak perlu la diberitahu siapakah pemilik FB tersebut…biarlah rahsia bak kata Dato’ CT…*tetibe* Tak kira la samada Lelaki atau Perempuan…Curang itu tak mengenal jantina… ^__^

Kenapa yer?? Best ker dapat membuatkan sese0rang itu terluka? Mudah sangat mengucap kata sayang…cinta…huh murahnya kata² itu…Kal0 kita dah memang ader sese0rang yang bertahta dihati dan 0rang itu memberi kebebasan dan kepercayaan sepenuhnya kepada kita, tak b0lehkah kita setia pada yang satu itu? Kenapa masih mencari sese0rang yang lain untuk mengisi lagik ruang yang telah diisi itu? Kenapa? Adakah sebab berjauhan? Adakah sebab b0san? Adakah sebab hanya ingin bersuka ria? Atau adakah________?? Terlalu banyak yang hendak dipers0alkan disini… Semuanyer terletak pada 0rang itu sendirik… Hanya dia yang tahu aper yang diinginkan terhadap aper jua yang dilakukannyer…

Tapi…tapi…tapi…Tidak ada perasaankah dia? Berhati batukah dia? Adakah dia tidak pernah terfikir apa yang dirasakan 0leh 0rang yang telah dilukai itu? Adakah dia memang suka melihat 0rang terluka? Adakah itu yang dinamakan h0bi? Ramai ker yang mempunyai h0bi seperti ini? H0bi yang cuk0p untuk membuatkan hati 0rang terluka…h0bi yang tidak membawa faedah *pada pandangan cik nick*… Mungkin melihat hati sese0rang itu terluka merupakan satu kepuasan bagi diri dia… Adilkah??? Adakah tiada langsung perasaan BELAS KASIHAN? Ntah la, seperti yang cik nick katakan tadi… Terlalu banyak pers0alan yang perlu dirungkaikan… Hanya mereka sajer yang mengetahuinya…

Hurmm…Ragam manusia tak dapat diramalkan… h0pe mereka² yang bersikap sebegini lebih sensitif terhadap perasaan 0rang… Ingatlah mereka juga mempunyai perasaan kerana mereka adalah MANUSIA seperti KAMU…

jumpa lagi next entry


::Thanks For Reading. Feel Free To Drop Your Comment::

8 kata-kata dari kam0o yang sweet/macho:

rammyd said...

huhu~ mereka sahaja yang tahu kenapa.. kita sahaja yang tahu betapa sakitnya.. :(

Anonymous said...

Sedikit sebanyak terasa la berkenaan dengan topik ni. Tak pernah dilukai kerana kecurangan tetapi pernah melukai hati somebody disebabkan kecurangan. Bukan untuk kepuasan diri atau kepentingan diri sendiri tapi untuk sesuatu sebab yang hanya diri sendiri yang fahami. Begitulah al-kisahnye..

hot mama said...

salam.. curang amat sinonim dgn kaum lelaki.. tp ada gak kaum perempuan yg curang. Sebenarnya depend pada sikap seseorang tu jugak kan.. tak bole nk kata hobi. Just bg pandangan

yus said...

wow.. ayat makin hari makin bermaknalah.. caya lah. mood in love ker? heheheh...

nickind@jungle said...

nway...cerita ini tiada kaitan ngan saye..tp ader kaitan ngan 0rg yg sy kenali..
rammyd: sakit..pedih..hanye mrk yg alami dpt merasainya..
hot mama: yup curang xkira jantina..xsemua tp segelintir saje..
yus: blaj0 darik u la neh...hahaha aii mang 0wezz in luv..tp tiada kaitan ngan dirik aii tau.. ^_^

Anonymous said...

curang itu bukan hobi .. hehe
ia adalah satu tekanan emosi ..
hasil dari sesaorang yang d'percayai
tetapi tidak mengambil berat tentang
dirinya ..
so to prevent kes ini terjadi ..
secret of love is care and share ..
love ends when we stop caring
friendship ends when we stop sharing

yAtie -sB- said...

lebih mudah menyakitkan hati org .
dr menjaganya...

curang..susah nk ckp psl nih..
lelaki n perempuan (manusia/insan) mmg x pernah puas n ckup dgn ape yg ade..

afiza said...

syian kan kat org yg dicurangi 2..msti die pcaye gile kat org 2..tp org 2 plak curang blakang die..xtau laa klu dpan2 pun die leh curang..mm ntah la..diri masing2 kan..