30 September 2010

::Cacing ke Ulat?::

Semalam perut aku macam biasa menyanyi-nyanyi merayu aku untuk memberi makan..hahaha Aku dengan rajinnya pergi ke dapur dan bersedia untuk memasak semangkuk kuew teow sup.. Setelah siap menyediakan bahan² yang ingin aku campak ke dalam masakanku nanti, aku pun ambil la sayur kobis dan bunga kobis untuk dipotong..
Pic credit to mr. google
Disini la bermula kisahnya...ececece macam saspen la sangat kan!! Hoh!! langsung la takde maknanya nak saspen.. ;p Aku pun amik la sayur kubis dan bersedia untuk memotong.. Sekali aku tengok ader something yang kaler macam merah² gitu.. hoii..terus berdiri tegak bulu² roma aku.. Liang lahad roma aku pun turut terbuka dengan meluas sekali..hahaha *tetiba* Lepas tuh aku terus masukkan balik dalam plastik dan... Boommmm!! Dengan rakus aku campak ke dalam tong sampah... ♫♫Gelliiii Mattt..matttt....mattt...♫♫

Terus niat untuk masak aku tetiba mati disitu...Lalu aku pun terus tido..okess aku tipu... T__T Mood untuk masak sudah hilang.. Tapi memandangkan perut ini begitu asyik menyanyikan lagu keroncong.. Aku pun masak jer la.. Tapi aku tak letak kobis itu yer..Letak jer mana yang ada.. Tetiba lak aku teringat housemate aku dulu pernah kena jugak.. Aku yang sedang asyik ngadap FB kat bilik tetiba meluru keluar bila mendengar satu jeritan yang kuat.. Ingatkan haperr.. Rupanyer menjerit sebab terjumpang cacing dalam sayur kobis yang baru dibeli itu.. Cacing itu sangat la panjang..besarr...dan sihat.. Nampaknya ia mendapat khasiat yang cukup hingga membesar seperti itu...Sekarang terjadi kat aku pulak.. Nasib cacing tuh kecik jer.. Tapi tetap la aku menggelikan diri yer...huhuhu

Tengah taip entri ini pun boleh berdiri bulu roma aku..ngan bulu2 idong sekali mendirikan diri mereka..agagaga
Okeyy.. Tata!!

ehh...memang dalam sayur kobis ada cacing ker??


::Thanks For Reading. Feel Free To Drop Your Comment::

4 kata-kata dari kam0o yang sweet/macho:

chris federick said...

makan je ulat tu. Sumber protein tu xD

nickindajungle said...

hah makan?? owhh..tidakk...rela la pengsan dulu... +.+

yatie.sb said...

huhu~ gelinye..
kalo cik yatie la kene..mmg t'jerit pn..
pastu jgn harapla cik yatie nk mkn lagi sayur tu..
mmg dlm syr tu ade cacing la..dulu pn pnh mgalami situasi yg sama..
terus t'campak sayur tuh..hehe

nickindajungle said...

huhu..memang gelii giler2...menjerti takyah ckp la...hahaha
lps kejadian tuh dh tak beli lg setakat neh...maish teringat2 lagi... T___T