09 August 2010

::Cepatnya Masa Berlalu::

Lagi satu hari bulan Ramadhan bakal menjelma. Sungguh cepat masa berlalu kan? Lepas puasa kita akan beraya pulak. Haishh..puasa pun belum dah sebokk nak cakap pasal raya. ^__^ Kira sinonim la tuh, bila puasa tiba maka ramai la yang duk sebokk buat preparation untuk raya. Bukankah bulan puasa itu bulan untuk beribadat? Tapi ramai yang lupa tentang itu termasuk la jugak diri ini.Hehehe Kalau ikutkan, bulan² lain pun kena beribadat jugak bukan setakat buat ibadat pada bulan puasa sahaja. Tapi ibadat pada bulan puasa lebih tinggi ganjarannya. Janganlah kita terlalu leka mengejar dunia semata-mata. Marilah sama² kita meluangkan sedikit masa untuk lebih mendekatkan diri pada Yang Maha Esa. Kalau lusa jadi puasa maknanya malam esok dah start Solat Tarawikh. Jomm kita pakat pergi Solat Tarawikh ramai² malam esok.

Tahun neh berpuasa di rumah baru. Maknanya kena rajin masak la. OMG!!! Aku kena masak nasik sendiri? *masak nasi pun nak kecoh* HAHAHA Bukan aper, kalo sebelum² neh balik keje jer nasik dah siap ditanak oleh rakan serumah. Tapi berlainan la untuk kali ini, terpaksa masak nasik sendiri la. Lauk?? macam biasa la, ready made punya. *beli kat kedai la tuh* Apa punya malas la nak masak. T___T
Di kesempatan neh aku nak ucapkan Selamat Berpuasa kepada semua. Ampun dan maaf dipinta atas segala salah dan silap. ^__^


::Thanks For Reading. Feel Free To Drop Your Comment::

4 kata-kata dari kam0o yang sweet/macho:

Anonymous said...

1st Paragraph ..
wow macam ustazah .. hehe
gud gud nasehat menasehati .. sama2 lah .. insyAllah ..

2nd Paragraph ..
nampaknya .. Hari Raya tahun ni ..
Cik Nick .. makin cute sweet slim n sexy maxy .. haha .. pheweet ;)

Niway .. selamat berpuasa d'bulan Ramadhan Mubarak ..

yAtie -sB- said...

mase berlalu begitu pantas..
sedar x sedar je kn?
so..org nk ucapkan Selamat Berpuasa ye cik Nick..
Semoga kita semua mendapat keberkatan di bulan yg mulia ini :D

Misz Sephia said...

Selamat berpuasa, Nick!

nickind@jungle said...

mcm ustazah ker? neh la kes cita2 nak jd ustazah tak kesampaian...lalalalla

yatie & Misz Sephia: slamat berpuasa jugak dari cik nick.. ^_^