30 April 2010

[♥]Orang Gila!!![♥]

0rang giler!!!Meng0ng!!!Budus!!!....hurmmm memang dia kurang siuman dari aper yang hak0 dengar darik adik hak0 semalam..m0od semasa menulis entri neh = sangat² marah walaup0n 0rang itu kurang siuman..dan jugak sedih..bila teringat wat hak0 mau menangis...airmata p0n dah mula bergenang disaat dan ketika ini..entri neh agak em0 banyak bukan em0 cket...tapi terlebey² em0...hak0 mang akan em0 bila sesuatu perkara terjadik pada ahli keluarga hak0 dan 0rang² yang hak0 sayang..hak0 tak tau nak citer cemana...lam pale h0tak hak0 neh macam² ader...geram~marah~sedih~pilu~ semuanyer ader bercampur gaul lam benak pikiran neh...hak0 rasa nak pergi serang jer 0rang itu (cekik² sampai mamp0s) ~ ayat ter'em0' lebey...

em0 gler intr0 hak0...begini ceritanyer..lebey kurang lam kul 7.40 malam..telef0n hak0 berbunyik...tgk² panggilan tersebut dari kakak hak0..perbualan hak0 lam tep0n (lebey kurang begini la)

me : "hell0"
kakak : "hell0..nak bagitau lily kena..." *kakak hak0 sebak n mula nangis*
(dgr dia ckp kat adik suh adik aku yg bgtau c0z dia takleh nak cakap)
aku : "hell0...naper ngan lily"
adik : "lily...kena tetak kat 0rang" *s0re adik aku menggeletar tahan sebak*
aku : "hah!!camne leh berlaku?" *hak0 mula tak0t and panic*
adik : "kena tadi kat umah kakak"
aku : "saper yang wat gitu?" *dah mula sebak dan nangeh*
adik : "lily ngah main ngan ank² buah yg lain..tetiba org tuh dtg dan tetak lily..kakak takde lam umah masa tuh" *hak0 tak ingat adik hak0 ckp kakak p mana..tp kejap jer*
me : "pahtu lily cemana? 0k ker?"
adik : "lily baru blk dari spital..d0c dah x-ray..takde per..kena 5 jahitan..tp dia dah mula terasa sakit tuh"
me : "lain kali jangan la biar d0rang camtuh jer" *hak0 mula em0 lagik*
adik : "tak tau cemana 0rg tuh leh masuk umah kakak...dia mang kurang siuman"
me : "yer la lain kali hati²"

**begitu la lebey kurang perbualan hak0 n adik hak0...pastuh hak0 tep0n Luv hak0 gtau...nangeh jgn cakap la...terlebey suda...hak0 memerlukan sese0rang saat dan ketika itu...abes bengkak mata hak0 duk nangeh..nak td0 p0n tak lena...

*lily (blakang) with her younger sister Jaja*

lam kul 9.20 malam...bila dah agak reda cket..hak0 mesej kakak hak0...
aku : "lily macam mana?"
kakak : "0k dah..dia tengah tid0..cuma luqman tak dapat tid0 c0z masih terkejut..teringat kejadian tu yang terjadi depan mata dia" *anak buah aku yang berum0r 3 tahun*
aku : "teruk ker? ader effect aper² tak?"
kakak : "d0c cakap takde aper...bleeding byk c0z terkena urat cket..tp kal0 ader rasa sakit ker aper..bawak pegi spital cepat²"

hurmm...terasa lega cket...tapi masih lagik tak sedap ati c0z tak dapat teng0k sendirik cemana keadaan dia skang neh...may be hak0 akan balik kamp0ng ahad neh...hak0 terasa risau yang amat sebab anak buah hak0 yang satu neh rapat ngan hak0..darik kecik hak0 jaga dia..anak² buah lain hak0 tak jaga..lagip0n yang lain semua tak0t kat hak0 sebab hak0 garang...lily s0wang jer yang tak tak0t c0z dia tau hak0 sayang dia lebey...mak ngan kakak hak0 p0n selalu cakap kat hak0...asyik beli baju untuk lily jer..yang lelain tuh belikan la skali..mang hak0 akui..kal0 aku teng0k baju budak² hak0 mesti ingat nak belikan untuk dia...cuma skang hak0 dah kurang cket membeli c0z anak buah makin ramai..s0, kal0 beli untuk dia..hak0 kena beli untuk semua..nanti mak hak0 marah pulak...

**h0pe takde aper² yang serius la jadik kat lily...


jumpa lagi next entry


::Thanks For Reading. Feel Free To Drop Your Comment::

2 kata-kata dari kam0o yang sweet/macho:

Qaseh said...

semoga Lily cepat sembuh.....

nickind@jungle said...

my m0m ckp...0kess dah...tak serius...tp tuh la..tak0t dia jadik f0bia lak nnt...