03 August 2012

::bila berangan nak buat semua benda::

inilah jadinya bila di opis sudah mula tak boleh nak bermukabuku...makanya selain menjalankan tugas hakiki aku ini...kerja sampingan aku adalah mencari resepi-resepi yang sangat menghairahkan nafsu untuk aku menelannya...bila sudah berjumpa dengan menu-menu yang agas menarik dan bahan-bahannya pun takde lah susah sangat nak dapatkan kat pasaraya, mula lah hati aku bermonolog sendiri konon-konon mahu lah buat itu makanan...sudah berapa lama tapi masih belum terbuat lagi...

tambah-tambah dekat dengan musim raya nie kan...jadi keutamaan adalah untuk membuat kuih raya yang mana telah lama aku tinggalkan bakat aku yang terpendam itu..setelah dah banyak tahun sangat dah tak buat kuih raya...tiba-tiba tahun ini datang pulak kerajinan untuk mengasah kembali skill aku membuat kuih raya...alalalalalla konon-konon pandai sangatlah kan....ngeee~~ sebenarnya aku sudah pun memulakan percubaan pertama aku setelah sekian lama tak buat kan...hasilnya sangat la tidak berapa memberangsangkan kerana aku terlebih letak butter...huahuahua tapi rasa kesedapan itu masih lagi terasa tau....ngeee~~ kan dah terlebih sudahh puji diri sendiri...lepas tuh satu tu jer la kuih rayanya..nak buat yang kedua kali dan ketiga empat puluh lima kali tak tahu pulak bila...aku cuma ada masa dua minggu jer lagi sebelum mula bercuti dan pulang ke kampung...nanti lah esok lusa kalau ada kerajinan itu aku buatlah balik...hehehhe

lepas tuh duk sibuk menggoogle lagi apa  yang menarik untuk dibuat...duk cakap-cakap dengan member opis pulak pasal aiskrim...tetiba pulak terasa nak buat homemade aiskrim kan...lagipun simple jer cara nak buatnya...makanya semalam kejadian untuk membuat aiskrim perisa coklat itu pun sudah berlaku..tunggu waktu berbuka puasa karang jer untuk ditelan secara rakus...hahahaha macam lah sedap sangat...ntah apa lah rasa aiskrim tuh nanti...rasa susu kah? rasa koko kah? rasa gula kah? rasa coklat kah? semua itu akan bakal terjawab sebaik saja azan maghrib berkumandang..sekarnag nie mana boleh nak makan...kalau tak puasa lain lah kan...tapi aii puasa tauuu....hihihi

dah satu lagi aku pun teringin nak buat homemade coklat...bahan dah beli petang semalam lepas ambil si Fatih...rupanya kat kawasan rumah pengasuh anak aku tuh ada jual barang-barang untuk membuat kuih dan segala macam yang berkaitan dengan bakery la..apa lagi aku pun beli la barang-barang untuk merealisasikan impian aku membuat coklat sendiri...hahahaha semua nak buat sendiri konon pandai sangatlah kan...

oklah dah takde apa nak cerita...entri nie takde gambar sebab malas nak letak gambar...
Tata!!


::Thanks For Reading. Feel Free To Drop Your Comment::

10 kata-kata dari kam0o yang sweet/macho:

IeYzA azMieY said...

letak la gambo.. nak ngiur2 sama. hikssss

nickindajungle said...

nanti bila dah menjadi baru aii hapdet dengan gambor yer yunkk...tunggguuuu...ngee~~

SSfatihah said...

Thn ni raya kt mn?

nickindajungle said...

thn nie raya kat jerteh pulak....kalau ct balik meh la jalan raya kat umah yer... :)

\"eS@RLi\" said...

test

nickindajungle said...

hepp budak esarli nie...men test2 pulak dia///ngee~~~

\"eS@RLi\" said...

ahahahahhaa..
nak test error kew idak..
kan sudah lame tdk m'buka belog.. sapai luper password nyer.. ngeee~

nickindajungle said...

hamboii...kemain lagi...itu la sebab dah lama tak membuka kan udah lupa paswednya...ngee~~

esarli budak baik said...

iyer lah.. nasib baik tidak menjadik mcm c tanggang.. bagai kacang melupakan kulit.
eh!! keh3..

nickindajungle said...

hepp..kacang mana lupakan kulit tp org yg mkn kacang telah kejam memisahkan mereka...dia mkn kacang jer..kulitnya dibuang begitu saja..ehhh...hahahaha