08 August 2012

::Aiskrim & Coklat Homemade::

bulan-bulan puasa nie mata aku asyik mengantuk jer...hari yang tak mengantuknya boleh bilang dengan jari berapa kali datang ke opis tanpa rasa bersalah dengan perasaan mengantuk....bila mata mengantuk pulak rasa macam bersalah lah jika tak ketiduran....hahahahaha pada entri yang sebelum nie aku ada cakap yang aku nak buat semua benda dan salah satunya adalah aiskrim kan...alkisahnya hari kejadian pada minggu lepas jatuh pada hari yang mulia hari jumaat...maka terjadilah kejadian membuat aiskrim coklat aku yang tak seberapa itu....rasa sangat bangga pulak sebab berjaya buat dengan cemerlang...cemerlang ker? ehh...suka hati aku lah kan nak kata cemerlang...ngeeee~~
begitulah rupanya aiskrim yang telah dibuat dengan tangan aku yang cantik lagi halus mulus inie...agagagaga rasanya pun bolehlah tahan kan...sedaplah jugak....maklum lah pertama kali buat takut jugak tak menjadi...bila dah siap dan tinggal nak makan jer rasa macam tak percaya pun ada kan...hihihihi dapatlah sebekas aiskrim hasil kerja yang tak berapa nak keras dari aku nie...

satu lagi bila sudah boring dekat opis nie aku kan suka mencari segala bagai resepi yang nak dibuat...tengok la coklat homemade pulak...adoiiyaiii cantik lah pulak...makanya aku pun try lah membuatnya sendiri kan...pergi beli barang semua bila dah ada masa terluang hari jumaat jugak kot aku buat..ehhh baru perasan hari kejadian aku mencuba semuanya jatuh pada hari jumaat....ambil berkat hari jumaat lah kot walaupun tak rancang nak buat pada hari itu...

ini pulak rupa coklat yang dah siap...eksyen kemainn kauuu...baru pertama kali buat dah nak buat yang berkaler-kaler gitu...nasib baik ok dan kurang lah kecomotannya...bila dah tengok hasilnya makin semangat aku nak membuatnya lagi...nak tambah koleksi for hari raya nie....alamatnya budak-budak yang datang berapa makan coklat jer la nanti...hehehehe takpelah budak kan suka coklat..biar rongak semua gigi budak-budak tu nanti...hahahaha semalam pun aku dah tambah lagi koleksi bahan untuk membuat coklat...ditambahnya pulak bila encik suami suruh buat sekali untuk maknya...ngeee~~ memanglah aku pun nak bagi sekali untuk mertua kan..alang-alang buat takkan la tak buat sekali kan....sekarang nie macam tak sabar nak mendesign coklat baru pulak...plus ada satu projek coklat istimewa..tapi nanti-nanti lah aku nak buat...bila dah sampai waktu tu nanti aku hapdet lah kat sini kan...

hmmm....aiskrim dah menjadi...coklat pun dah menjadi...biskut raya aku nie bila pulak nak jalann...haiyaaa...wake up lah nicki oiiii....minggu depan dah start bercuti dan nak balik kampung...ada beberapa hari jer lagi nak buat kuih raya nie...hahahaha itulah bila tengah menggila buat benda baru benda yang nak buat tuh tak terbuat...barang semua dah jado perhiasan kat dapur dah...ngeee~~

oklah nak berhenti disini dulu lah...pasni boleh lah ambil tempahan buat coklat pulak kan...hmmm macam bagus jer buat bisnes nie...nanti akan difikirkan lah...kawan-kawanku cayangg kalau nak menempah dengan aii bolehlah...ngee~~

Tata!!


::Thanks For Reading. Feel Free To Drop Your Comment::

7 kata-kata dari kam0o yang sweet/macho:

Ardini Humaira said...

dni tak penah buat lagi. teringin juga :D

nickindajungle said...

dah lepas bersalin nanti leh la buat.. nie pun sebab teringin nak buat...itu yg menjadi... ^_^

\"eS@RLi\" said...

wahhh!! menjadik!! tunjuk ajar ku sifu.. ;p

nickindajungle said...

ehehehe...usaha tangga kejayaan gitu... :-)

esarli budak baik said...

c hadif x kacau ibu nicki kew kat dapur? ehehehe..

ieyza azmiey said...

nak jugak!!! nanti reunion nicki buatkan... nak rasa nak rasa!!!

nickindajungle said...

snow : masa nie hadif tengah tido...ngee~~

eza : kalau kerajinan itu datang...huhuhu