21 January 2010

~[2]1.01.201[0]~

Today [21.01.2010]
What’s s0 special ab0ut this date?
It’s n0t ab0ut my first date 0r s0mething else..
It’s ab0ut w0rk….yeahh…my present j0b…


hurmm…ari neh genap la 3 tahun hak0 bergelar penjawat awam…
maka berakhir sudah la p0t0ngan KWSP hak0…
kerna hak0 memilih skim taraf berpencen…
s0…f0r da next m0nth….
hak0 akan mendapat gaji penuh…ahahaha
Happy?? N0t s0 happy la…
bukan byk sangat p0n yg dip0t0ng…
tapi ader la tambahan cket sumber kewangan hak0… ngaa~~

ari neh jugak genap 3 tahun hak0 berkhidmat di Jabatan ini…
dan hak0 p0n sudah menimba 2 pengalaman kerja yg berbeza…
Setahun hak0 ditempatkan di Unit Latihan
kerja hak0 lebih kepada mengendalikan kursus²..
s0, takder la asik duk kat 0pis jer…

Start tahun 2008 sehingga skang neh..
hak0 ditempatkan di Unit Belanjawan..
kerja² hak0 disini lebih mencabar..
dan banyak menguji kesabaran…
hanya bermain ngan n0mb0r...
disini la hak0 bekerja tanpa mengira waktu…
kerja sampai pukul 2 3 pagi…
di waktu² puncak…tiada lagi weekends utk hak0…
kerja 7 hari seminggu sehingga la kerja itu siap..
biasanyer sebulan lebih la….

bila dah genap 3 tahun hak0 berkhidmat di Jabatan neh…
hati neh berk0bar-k0bar utk berubah angin…
bila difikirkan karenah² kakitangan disekeliling hak0…
dari mula² hak0 lap0r diri di Jabatan ini…
sampai la sudah 2 unit hak0 bertukar…
karenah 0r sikap kakitangan disini sama jer…
kadang aper yg hak0 rasakan tak patut…
hak0 iyer kan ajer….
untuk menjaga hati semua pihak…
Wargghhh….s0 tensen la…

.::nickindajungle::.


::Thanks For Reading. Feel Free To Drop Your Comment::

2 kata-kata dari kam0o yang sweet/macho:

yus said...

emmmmm.... biasalah, itu nama nya keja. jangan suh orang luar cakap org gomen xde keja.. so kita tunjukkan kita memang banyak keja.

nickind@jungle said...

tuh la kan....tp mang ader masa tuh...xder gak keje...tp time bz...mang sakit pale la...rasa nak tuk0r wat keje lain lak...carik pengalaman keje kan..