04 November 2008

pepijat oh pepijat

neh bukan pepijat komputer tp sejenis serangga yang menghisap darah orang...huhuhuhu sungguh tak ku sangka binatang neh boleh ader kat umah aku...dah hampir 2 tahun aku tinggal kat ctu tp tak pernah lagi jadik menda² macam neh....setakat karenah housemate yang pelbagai tuh ader la...tp housemate yang neh memang menyusahkan seluruh orang dalam umah sewa aku....geli ader takut pun ader....

alkisahnyer budak neh memang la sedikit pengotor....kalau masak dapur habis berselerak...ok la aku leh tahan lagi setakat kena kemas balik menda² gitu n buang sampah² yang dia kumpul tp tak reti² nak buang...tp yang tak tahan nyer...lepas balik raya ari tuh badan aku jadik gatal² n naik bintat² besar...ingatkan miang kat karpet....2 3 hari lepas tuh masa tengah cakap² ngan sepupu aku budak tuh pun menyampuk dia kata dia pun gatal² gak....dia cakap ader serangga bentuk macam lipas banyak kat toto dia masa dia antor kat dobi...rupe²nyer menda tuh membiak kat tilam n bantal dia...dia boleh jer wat tak tau jer..buat macam serangga tuh tak wujud.....yang aku tau roomate dia yang tunjukkan coz roomate dia pun ader byk lekat kat tilam...ari tuh aku n spupu aku tengok la kat tilam budak tuh masa dia xder kat umah....ya Allah banyak nyer kat bantal n tilam dia...yang aku hairannyer macam mana dia leh tido lagik kat atas tilam tuh tanpa letak alas kat atas tilam tuh...gelinyer tengok banyak sangat serangga tuh...sebenarnyer dia dah nak pindah tuh yang tilam dia takde alas...tp tak dapat aku bayangkan macam mana dia boleh duk tanpa rasa apa yang ader kat tilam tuh...

sabtu lepas dia dah angkut semua barang² dia...dah selamat pindah umah pun dia tuh...lepas tuh aku n sepupu aku masuk tengok kat bilik tuh...dah la dia tinggalkan macam tuh jer...langsung tak bersihkan bilik tuh....aper la pompuan tuh sorang....sambung balik citer tadi...aku n sepupu aku pun amik ridsect n sembur kat serangga tuh n lepas tuh ketuk ngan tukul...memang jadi zalim la...yer la daripada kena isap darah kat serangga tuh...kalu macam gigit nyamuk takpe la gak...neh punya la seksa gatalnyer.....rasa mcam dah kurang cket kot lepas kitaorang wat operasi kat bilik dia tuh...roomate dia cakap pun dah takde kat bilik tuh semalam....

semalam aku wat operasi kat bilik aku lak lepas balik dari keje....penat memang penat tapi disebabkan tak nak serangga tuh buat sarang kat bilik aku baik cagah awal²...memang sebelum neh aku dah check tapi takut coz stil ader lagi sekor dua yang merayap kat dinding bilik aku....semalam bila aku tarik jer drawer kain aku...punyer la banyak kat belakang tuh...gelinyer aku tengok...terus berdiri bulu roma....aku keluarkan semua barang letak kat luar....check semua nasib baik takder kat dalam tuh....lepas tuh aku bunuh semua serangga yang aku nampak tuh n sembur ngan ridsect...tutup bilik rapat²....3 jam lepas tuh aku masukkan balik barang² kat lam bilik tuh....tp takut gak menda tuh ader lagi....sebelum masukkan tilam n bantal² aku tuh...aku check skali lagi kot&sp2; ader...sib baik aku check banyak kali rupa²nyer kat satu bantal aku ader yang kecik² kat celah sarung bantal...aku buang bantal tuh...sayang mang la sayang coz bantal tuh aku baru beli....tp aku lagi sayang diri aku....aku rendam semua sarung n cadar ngan air panas....bantal pun aku jemur semua sebelum datang keje....semalam aku tak lena nak tido takut menda tuh datang lagi hisap darah aku....aku tido dengan lampu terbuka...tinggi la bil elektrik bulan neh coz masing² tido lam cerah....

guess what???kelakar pun ader neh...semalam masa nak tido aku call faiz..gtau la aku dah bunuh menda² tuh tapi takut la menda tuh ader lagik....tup² tetiba jer airmata aku ngalir...huhuhhu aku nangis...nangis sebab takut sebenornyer coz aku tengok banyak sangat serangga tuh tadi masa wat operasi kat bilik aku...walaupun dalam 10 ekor kira banyak la tuh kalu dia dpt isap darah aku neh...aku memang rasa seriau semacam jer masa nak tido...tuh la yang wat aku nangis....rasa ari neh mata pun bengkak jer....ekekekeke

aku harap menda tuh dah takde lam bilik aku...aku tak tau macam mana nak hapuskan menda tuh dari terus merebak....tensen aku...aku pun tak tau aper yang tak kena ngan bilik yang satu tuh...orang kat bilik tuh slalu berganti orang....dan yang ex-housemate aku yang tuh memang membawa bencana besar dalam umah sewa aku skang neh....sampai sekarang aku tertanya² lagi macam mana dia boleh duk ngan seranga² tuh....eeeiiiii tak dapat aku bayangkan...yang penting skang aku kena pastikan umah sewa aku skang betul² selamat dari ancaman pepijat neh....tuh misi yang aku n da geng perlu selesaikan...but how???


::Thanks For Reading. Feel Free To Drop Your Comment::

4 kata-kata dari kam0o yang sweet/macho:

a_Jay said...

giler ade serangga dlm tilam...mmg nitemare tuhhhh... bengong la housemate mu... die tu betina ke langsuir?hehehe membela penghisap darah...

nickind@jungle said...

ntah la...mu kan tau x-housemate aku yg menetap kat bilik tuh mcm2 jenis perangai ader...tp mang nitemare giler2 ah...sampai skang aku rasa seriau jer lagik...kot2 natang tuh ader lagi yg sesat...

a_Jay said...

aku pun rase seriau gak..buat nye bile kite tido die dtg masuk dlm telinga..oohhh tidakkkkkkkkkk....

nickind@jungle said...

tau xper...huhuhuhu tp alhamdulillah skang neh dh dpt la idup ngan aman...xtau la ader lagik ke x natang tuh...huhuhu mintak2 aku dah berjaya bunuh semuaneyr...wakakkaka